تاریخ انتشار: پنجشنبه 1403/07/05 - 10:05
کد خبر: 517639

در روزنامه‌های امروز کشور چه گذشت؟؛

مقاومت پیروز نهایی/ از برای ایران علیه اسرائیل تا داغ یاغی!

 مقاومت پیروز نهایی/ از برای ایران علیه اسرائیل تا داغ یاغی!

مطبوعات امروز کشور به موضوعات مختلفی پرداختند که مهم ترین آن‌‌‌ها شرکت پزشکیان در نشست مجمع عمومی سازمان ملل متحد و دیدار رهبر انقلاب اسلامی با پیشکسوتان و فعالان دفاع مقدس و مقاومت و همچنین دربی دیروز بود که در پیشخوان خود عرضه کردند.

به گزارش سرویس فرهنگی اجتماعی «خبرنامه دانشجویان ایران»؛ حضرت آیت‌الله‌العظمی خامنه‌ای رهبر معظم انقلاب اسلامی صبح چهارشنبه در دیدار هزاران نفر از پیشکسوتان و فعالان دفاع مقدس و مقاومت، ضمن تبیین دلایل چرایی آغاز جنگ تحمیلی، به دو عامل «سخن نو» و «جاذبه‌های» جمهوری اسلامی در مقابل نظم فاسد و باطل حاکم بر جهان اشاره کردند. روزنامه‌های امروز صبح کشور تیتر اول خود را پیرامون این موضوع  و موضوعات مهم دیگر نوشتند که مشروح آن را در ادامه می‌خوانید.

روزنامه کیهان صفحه اول خود را با این تیتر آغاز کرد: رهبر انقلاب: پرچم نفوذ  نباید در داخل کشور برافراشته شود

رهبر انقلاب اسلامی همچنین با اشاره شرایط کنونی منطقه و جنایات رژیم صهیونی در غزه و لبنان، مجاهدت و ایستادگی نیروهای جبهه مقاومت در فلسطین و حزب‌الله در لبنان را از جنس جهاد فی‌سبیل‌الله در دوران دفاع مقدس خواندند و تاکید کردند: به‌رغم حوادث تلخ و جنایات رژیم غاصب صهیونی در غزه، کرانه باختری و لبنان، تاکنون پیروز صحنه طرفِ جهاد فی‌سبیل‌الله بوده است و به توفیق الهی پیروز نهائی این صحنه، جبهه مقاومت و حزب‌الله خواهند بود.

حضرت آیت‌الله‌العظمی خامنه‌ای در این دیدار که به مناسبت هفته دفاع مقدس برگزار شد، ابتدا به تبیین چرایی وقوع جنگ ۸ ساله پرداختند.

رهبر انقلاب با تأکید بر اینکه مخاطب این سخنان همگان بخصوص نسل جوان هستند، در تبیین علت آغاز جنگ علیه ملت ایران در سال ۱۳۵۹ گفتند: انگیزه حمله به مرزهای ایران مخصوص صدام و حزب بعث نبود بلکه سردمداران نظم جهانی آن روز یعنی آمریکا و شوروی و دنباله‌روهای آنها هم انگیزه زیادی برای تهاجم داشتند.

در ادامه وطن امروز نوشت: مقاومت پیروز نهایی

حضرت آیت‌الله العظمی خامنه‌ای، رهبر حکیم انقلاب اسلامی، صبح دیروز در دیدار هزاران نفر از پیشکسوتان و فعالان دفاع‌مقدس و مقاومت، ضمن تبیین دلایل چرایی آغاز جنگ تحمیلی، به ۲ عامل «سخن نو» و «جاذبه‌ها»ی جمهوری اسلامی در مقابل نظم فاسد و باطل حاکم بر جهان اشاره کردند و گفتند: دفاع‌مقدس علاوه بر دفاع ارزشمند از وطن، دفاع از دین و جهاد فی‌ سبیل‌الله بود که اسلام را زنده و ملت ایران را عزیز و روح معنوی را در کشور ترویج کرد.

به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی دفتر مقام معظم رهبری، رهبر انقلاب اسلامی همچنین با اشاره به شرایط کنونی منطقه و جنایات رژیم صهیونی در غزه و لبنان، مجاهدت و ایستادگی نیروهای جبهه مقاومت در فلسطین و حزب‌الله در لبنان را از جنس جهاد فی‌ سبیل‌الله در دوران دفاع‌مقدس خواندند و تاکید کردند: به‌رغم حوادث تلخ و جنایات رژیم غاصب صهیونی در غزه، کرانه باختری و لبنان، تاکنون پیروز صحنه طرف جهاد فی‌ سبیل‌الله بوده است و به توفیق الهی پیروز نهایی این صحنه، جبهه مقاومت و حزب‌الله خواهند بود.

ایران تیتر اصلی خود را اینگونه نوشت: جهان بهتر با مراوده از جایگاه برابر

قریب به دو ماه پس از برگزاری چهاردهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری، مسعود پزشکیان در هفتاد و نهمین نشست مجمع عمومی سازمان ملل متحد شرکت کرد. او به عنوان نهمین رئیس‌جمهور، دیدگاه‌های جمهوری اسلامی ایران درباره مسائل منطقه‌ای و بین‌المللی را در این نشست تبیین کرد.

صلح با رعایت حقوق انسان‌ها

رئیس جمهور در ابتدای سخنان خود، از شهید رئیسی یادکرد و گفت: سال گذشته، رئیس‌جمهور خدمتگزار کشورم، ابراهیم رئیسی از همین سخن‌گاه با شما سخن گفت. او در راه خدمت به مردم ایران شهید شد.

وی با بیان اینکه مردم ما در انتخاب من به شعار محوری «وفاق ملی» رأی دادند، به فرازی از فرمان امام علی(ع) خطاب به یکی از فرمانداران درباره رفتار درست با مردم اشاره و تصریح کرد: صلح و امنیت در جهان مستقر نخواهد شد، مگر اینکه حقوق همه انسان‌ها، جوامع و ملت‌ها در چهارچوب عدالت و انصاف رعایت شود.

رئیس جمهور علت جنگ و خونریزی در دنیای امروز را تجاوز به حقوق دیگران، نادیده گرفتن حقوق ملت‌ها و تبعیض و نابرابری دانست و تأکید کرد: تا زمانی که بی‌عدالتی، ظلم، زیاده‌خواهی و فقر در جهان و منطقه‌ حاکم باشد، جنگ و خونریزی ادامه خواهد داشت.

خراسان امروز را این طور شروع کرد: نفوذی‌های دشمن علیه فرهنگ میهن

  حضرت آیت‌ا... خامنه‌ای رهبر معظم انقلاب اسلامی صبح دیروز در دیدار هزاران نفر از پیشکسوتان و فعالان دفاع مقدس و مقاومت، ضمن تبیین دلایل چرایی آغاز جنگ تحمیلی، به دو عامل «سخن نو» و «جاذبه‌های» جمهوری اسلامی در مقابل نظم فاسد و باطل حاکم بر جهان اشاره کردند و گفتند: دفاع مقدس علاوه بر دفاع ارزشمند از وطن، دفاع از دین و جهاد فی سبیل‌ا... بود که اسلام را زنده و ملت ایران را عزیز و روح معنوی را در کشور ترویج کرد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دفتر ایشان، رهبر انقلاب اسلامی همچنین با اشاره به شرایط کنونی منطقه و جنایات رژیم صهیونی در غزه و لبنان، مجاهدت و ایستادگی نیروهای جبهه مقاومت در فلسطین و حزب‌ا... در لبنان را از جنس جهاد فی سبیل‌ا... در دوران دفاع مقدس خواندند و تاکید کردند: به‌رغم حوادث تلخ و جنایات رژیم غاصب صهیونی در غزه، کرانه باختری و لبنان، تاکنون پیروز صحنه طرفِ جهاد فی سبیل‎ا... بوده است و به توفیق الهی پیروز نهایی این صحنه، جبهه مقاومت و حزب‌ا... خواهند بود.

حضرت آیت‌ا... خامنه‌ای در این دیدار که به مناسبت هفته دفاع مقدس برگزار شد، ابتدا به تبیین چرایی وقوع جنگ ۸ ساله پرداختند. رهبر انقلاب با تأکید بر این‎که مخاطب این سخنان همگان به‎خصوص نسل جوان هستند، در تبیین علت آغاز جنگ علیه ملت ایران در سال ۱۳۵۹ گفتند: انگیزه حمله به مرزهای ایران مخصوص صدام و حزب بعث نبود بلکه سردمداران نظم جهانی آن روز یعنی آمریکا و شوروی و دنباله‌روهای آن‎ها هم انگیزه زیادی برای تهاجم داشتند

رسالت امروز خود را اینگونه آغاز کرد: حزب الله پیروز نهایی است

حضرت آیت‌الله خامنه‌ای، رهبر معظم انقلاب اسلامی در دیدار هزاران نفر از پیشکسوتان و فعالان دفاع مقدس و مقاومت، ضمن تبیین دلایل چرایی آغاز جنگ تحمیلی، به دو عامل «سخن نو» و «جاذبه‌های» جمهوری اسلامی در مقابل نظم فاسد و باطل حاکم برجهان اشاره کردند و گفتند: دفاع مقدس علاوه بر دفاع ارزشمند از وطن، دفاع از دین و جهاد فی سبیل‌الله بود که اسلام را زنده و ملت ایران را عزیز و روح معنوی را در کشور ترویج کرد.

رهبر انقلاب اسلامی همچنین با اشاره به  شرایط کنونی منطقه و جنایات رژیم صهیونی در غزه و لبنان، مجاهدت و ایستادگی نیروهای جبهه مقاومت در فلسطین و حزب‌الله در لبنان را از جنس جهاد فی سبیل‌الله در دوران دفاع مقدس خواندند و تأکید کردند: به‌رغم حوادث تلخ و جنایات رژیم غاصب صهیونی در غزه، کرانه باختری و لبنان، تاکنون پیروز صحنه طرفِ جهاد فی سبیل الله بوده است و به توفیق الهی پیروز نهایی این صحنه، جبهه مقاومت و حزب‌الله خواهند بود.

جوان نوشت: پیروز نهایی مقاومت فلسطین و حزب‌الله لبنان است

صهیونیسم خبیث و امریکای کثیف گمان کرده‌اند که راه پیروزی بر مقاومت اسلامی کشتن فرماندهان از یک‌سو و زنان و کودکان از سوی دیگر است که هردو از نظر آنان در تسلیم مقاومت مؤثر است. اما هر خونی که از مقاومت بر زمین ریخته می‌شود، نوجوانان و جوانان مقاومت را شکوفا و فردا و فردا‌های صهیونیسم را سیاه‌تر می‌کند تا آنکه به تاریکی و نابودی مطلق برسد.

در ادامه همشهری نوشت: داغ یاغی!

در مسابقه‌ای که یک‌نیمه پرهیجان و یک‌نیمه کم‌موقعیت داشت، پرسپولیس با یک ضربه پنالتی استقلال را برد و اتفاقا این گل در نیمه‌ای زده شد که هواداران موقعیت‌های کمتری را شاهد بودند. دربی شماره104 تهران از ساعت19 شب گذشته در اراک آغاز شد تا هفته ششم لیگ برتر با این مسابقه بزرگ آغاز شود.

استقلال بازی را با ترکیب سیدحسین حسینی، رافائل سیلوا، سامان فلاح، میلاد زکی‌پور، رامین رضاییان، ابوالفضل جلالی، دیدیه اندونگ، آرش رضاوند، محمدحسین اسلامی، جلال‌الدین ماشاریپوف و گوستاوو بلانکو آغاز کرد. زکی‌پور در خط دفاعی به مرادمند ترجیح داده شد و بلانکو هم با پایان مصدومیتش دوباره به ترکیب اصلی برگشت.

در پایان فرهیختگان تیتر اصلی خود را این گونه نوشت: منطق قوی مقاومت

حضرت آیت‌الله خامنه‌ای، رهبر معظم انقلاب اسلامی صبح دیروز در دیدار هزاران نفر از پیشکسوتان و فعالان دفاع مقدس و مقاومت، ضمن تبیین دلایل چرایی آغاز جنگ تحمیلی، به دو عامل «سخن نو» و «جاذبه‌های» جمهوری اسلامی در مقابل نظم فاسد و باطل حاکم بر جهان اشاره کردند و گفتند: «دفاع مقدس علاوه بر دفاع ارزشمند از وطن، دفاع از دین و جهاد فی‌سبیل‌الله بود که اسلام را زنده و ملت ایران را عزیز و روح معنوی را در کشور ترویج کرد.»

رهبر انقلاب اسلامی همچنین با اشاره به شرایط کنونی منطقه و جنایات رژیم صهیونی در غزه و لبنان، مجاهدت و ایستادگی نیروهای جبهه مقاومت در فلسطین و حزب‌الله در لبنان را از جنس جهاد فی‌سبیل‌الله در دوران دفاع مقدس خواندند و تاکید کردند: «به‌رغم حوادث تلخ و جنایات رژیم غاصب صهیونی در غزه، کرانه باختری و لبنان، تاکنون پیروز صحنه طرف جهاد فی‌سبیل‌الله بوده است و به توفیق الهی پیروز نهایی این صحنه، جبهه مقاومت و حزب‌الله خواهند بود.»

گزارشی از امیر کریمی

مرتبط ها
نظرات
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران باشد و یا با قوانین جمهوری اسلامی ایران و آموزه‌های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید
تورهای مسافرتی آفری
تجاوزات دشمن صهیونیستی به جنوب لبنان مقاومت را نمی‌ترساند/ دوران دفاع مقدس بزرگ‌ترین پشتوانه جبهه مقاومت در مصاف با دشمنان است
همچنان دفاع مقدس
غرب از رقابت در حوزه انرژی می‌ترسد
سرهنگ رحیمی فرمانده انتظامی لاهیجان شد
اعلام ترکیب تیم ملی فوتسال ایران مقابل مراکش
واکنش رسمی وزارت امور خارجه به ادعای تهدید مقامات سابق آمریکا توسط ایران
آخرین خبر از ناپدید شدن دختر وزنه‌بردار ایران در اسپانیا
طرح «من شهردارم» به مدارس می‌رود
دستگیری عاملان قتل یک زن در شب عروسی
رسانه‌ صهیونیستی: حزب‌الله «تله مرگ» برای اسرائیل آماده کرده است
اجرای موفق مانورهای مداری ماهواره چمران ۱
فوری| جواد نکونام استعفا داد
گوگل و مایکروسافت به جان هم افتادند
محسن رضایی: اسرائیل اصلا جرات حمله به ایران را ندارد
اعلام شماره حساب‌های هلال‌احمر برای کمک به غزه، لبنان و یمن
روابط ایران با بانک سرمایه‌گذاری زیر ساخت آسیا تقویت می‌شود
قرارداد ۸۰ میلیاردی مجیدی
صرف سالانه ۱۵ میلیارد دلار واردات محصولات کشاورزی
۳۴۰ نظامی اوکراینی دیگر در یک روز کشته شدند
ساخت۳ بزرگراه در انتهای یادگار، بروجردی و شوشتری
تخفیف در برج میلاد در هفته گردشگری
نظرسنجی
بنظر شما باتوجه به حوادث اخیر فلسطین چقدر احتمال فروپاشی رژیم صهیونیستی وجود دارد؟




مشاهده نتایج
go to top